Jméno výrobce automobilů Subaru je Fuji Heavy Industries a sídlí v Tokyu v Japonsku. Hlavní výrobní závod leží 60km severně od Tokya ve městě Gunma. Subaru se dále vyrábí mimo Japonsko v USA. Roční produkce u Subaru je přes 500 000 aut.
Kvalita automobilů Subaru je dlouhodobě potvrzována i vyhodnocením německého zkušebního ústavu TÜV, kde je model Legacy na prvním místě z hlediska spolehlivosti u tři roky starých aut v roce 1999, v roce 2001 zvítězil model Justy, v roce 2006 potvrzuje své kvality Forester.
Časový vývoj firmy:
1917 - založeny letecké laboratoře Nakajima Aircraft Co., zahájení výroby letadel
1946 - vyroben Rabbit motor scooter ve Fuji Sangyo Co.
1949 - vyroben první autobus s motorem vzadu
1953 - sloučeny letecké laboratoře Nakajima Aircraft Co. a Fuji Sangyo Co.
1958 - uveden na trh první automobil SUBARU 360 mini
- výroba prvního proudového letadla v Japonsku T-1
1961 - uvedení dodávky Sambar do prodeje
- výroba turbovrtulového letounu YS-11
1963 - výroba turbínových vrtulníků
1965 - výroba prvního automobilu v Japonsku s pohonem předních kol Subaru 1000
1968 - založení pobočného závodu v USA
1969 - uvedena na automobilový trh série FF - 1 1000 a model R2, který nahradil
model 360 mini
1970 - vyroben miliontý vůz kategorie mini
1972 - jako první na svetě uveden do sériové výroby automobil s pohonem 4 kol
Subaru Leone 4WD uvedení na trh modelu REX
1975 - vyroben dvoumiliontý vůz
1977 - Subaru Leone jako první splnilo emisní limity Japonska na rok 1978
1982 - zahájena výroba automobilu Leone turbo
1983 - vyrobeno 5 milionů vozů
- uvedení na trh Subaru Libero
1984 - představení inteligentní samočinné bezestupňové elektronické převodovky ECVT
- nový automobil s touto převodovkou Justy (ECVT)
1989 - uvedení na trh automobilu Subaru Legacy
- Legacy získává světový rekord - ujetí 100 000 km prům. rychlostí 225,34 km/h
1990 - Subaru Legacy nasazeno v Safari Rally - team (555 SUBARU)
1991 - uvedení sportovního kupé SVX
1992 - uvedeny nové modely Vivio a Impreza
- vyrobeny 3 miliony automobilu s pohonem 4 kol
1995 - Subaru Legacy Outback - představen v USA a Japonsku
1997 - uvedení nového modelu Forester na trh
1998 - na konci roku přichází nové Legacy
2000 - v únoru představen nový Forester, na konci roku přichází nová Impreza
spolu s verzí WRX, je uveden dlouho očekávaný Outback H6
2001 - dočkali jsme se Imprezy WRX STi
- Na IAA ve Frankfurtu představen model Legacy Baja. o zavedení do Evropy se jedná
2002 - Od září v prodeji druhá generace Subaru Forester
2003 - Od února facelift Imprezy
- S koncem roku příchází nové Legacy a Outback
2004 - Od září nový model Legacy 3,0 Spec. B s novou 6-ti stupňovou spolu s verzí WRX, je uveden dlouho očekávaný Outback H6 manuální převodovkou a sportovním podvozkem Bilstein
2005 - Na autosalonech v Detroitu a posléze v Ženevě představen zbrusu nový model Subaru B9
Tribeca, prozatím určený pro americký trh. V září přichází facelift druhé generace vozu Forester, nová čelní maska upravená do tvaru "roztažených křídel" - symbolika příslušnosti k výrobci leteckých technologií. Tento vzhled bude postupně zapracováván do všech modelů Subaru. U Forestera jsou použité nové 2,0l motory DOHC a 2,5l motory Turbo a poprvé i xenonová světla HID. Přichází nový modelový rok 2006: Impreza se dočkala faceliftu, společně s Legacy se montují nové 2,0l DOHC motory. Motor 2,5l zůstává pouze v řadě Outback. Legacy 3,0l Spec. B dostává novou sportovně naladěnou automatickou 5-ti stupňovou převodovku. Od listopadu nastupuje upravená Impreza WRX STI, s 2,5l motorem Turbo, s vylepšenou aerodynamikou, xenony a novou maskou
2006 - V lednu se Subaru Forester stává vítězným vozem v hodnocení spolehlivosti TÜV Autoreport 2006. Dne 17. února překročila produkce modelu Forester metu 1 milionu vozů. Nové Subaru B9 Tribeca získává v bezpečnostních crashtestech US-NCAP (New Car Assessment Program) prováděných americkou státní společností National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) 5 hvězdiček. Od listopadu v prodeji evropská verze Subaru B9 Tribeca
2008 - Nový typ Forester na podvozku Imprezy