Historie modelu Legacy

 Dále si zákazník mohl objednat klimatizaci, pneumatické odpružení podvozku s možností přizvednutí vozu. Pro větší brzdný účinek byly brzdy vybaveny ABS a zadní kotouče. S Legacy se také poprvé objevila manuální převodovka s mezinápravovým diferenciálem doplněná o samosvornou spojku LSD. V kombících, jak je u Subaru dobrým zvykem, nechyběla synchronizovaná redukce.U čtyřrychlostní automatické převodovky se pohon všech kol přiřazoval pomocí hydraulické spojky. Tuto spojku ovládala řídící jednotka a reagovala bez prodlevy, tak že se vůz chová jako plnohodnotná čtyřkolka.

I koncepce podvozku v jednoduchém, ale přitom maximálně odolném zpracování, udala pro Subaru směr na dlouhá léta. Nezávislé zavěšení všech kol je odpruženo vzpěrami typu McPherson a zadní náprava je doplněna dvojbodovými rameny. Pro Legacy byly zpočátku určeny dva šestnácti ventilové motory. Slabší 1.8 s výkonem 76Kw (103Hp) a kroutícím momentem 147Nm při 3200ot/min, zpočátku osazený karburátorem a krátce na to jednobodovým vstřikováním. Silnější 2.2 litru o výkonu 100Kw (136Hp) s kr. momentem 189Nm při 4800ot/min, se čtyřbodovým vstřikováním paliva. Délka 4510 mm u sedanu, respektive 4600 mm u kombíka a šířka 1690 mm, dává předpoklady k dostatečnému vnitřnímu prostoru vozu.

V roce 1992 přichází facelift přední části, který působí kompaktněji a uhlazenějším dojmem. V nabídce motorů přibývá dvoulitr s výkonem 85Kw (115Hp) s kroutícím momentem 164Nm při 4400ot/min a také přeplňovaný 2.0 o síle 147Kw (200Hp) s krouťákem 260Nm při 3600ot/min. K drobným změnám dochází i na přístrojové desce a od roku 93 je možné k výbavě zvolit i Airbag řidiče a tempomat. Také se objevuje zelená edice s označením Hubertus s předním ochranným rámem. Tyto Legacy měly zpravidla chudší výbavu a již označení dává tušit, že šlo spíše o „pracovní“ auta. Celkově první řada Legacy platila za naprosto bezproblémová auta s obrovskou odolností.

Druhá generace:

Spatřila světlo světa v roce 1994 a opět pokračovala v dobře nastaveném směru. Od svého předchůdce převzala dobře fungující podvozek, převodovky i pohonné jednotky s výjimkou osmnáctistovky, na kterou u Subaru přidali čtyřbodový vstřik a montovali už jen do Imprezy. Dvadvojka lehce oslabila na 94Kw (128Hp), ale kroutící moment lehounce vzrostl na 190Nm. Dále pro Evropu nebyla určena motorizace 2.0Turbo.

Karoserie se výrazně zakulatila a povyrostla na délku 4595 mm (sedan) 4670 mm (kombi) a šířku 1695 mm. Legacy bylo děleno na tři základní stupně výbavy s označením LX, GL, GX a již nechybí airbag u spolujezdce. V roce 1995 se také objevuje lacinější Hubertus známý z předchozí modelové řady. Na sklonku roku 1996 se do výroby dostává čtyřvačkový motor o obsahu 2,5 litru, výkonové parametry jsou – 110Kw (150Hp), 221Nm při 4000ot/min. Vozidla vyzbrojená tímto motorem poznáme podle větších nárazníků a plastových lišt na prazích. U posledních modelů se objevuje také automatická klimatizace.

Třetí generace:

Přichází koncem roku 1998. Nová karoserie působí velmi robusním dojmem, i když na šířka zůstala 1695 mm a délka povyrostla o pouhý jeden centimetr.

Přední náprava zůstává bez výraznějších změn, ovšem zadní náprava je zcela nové konstrukce a výsledkem toho je podstatné zvětšení místa v kufru. V tomto roce dostává (stejně jako ostatní Subaru) i Legacy novou řadu motorů. Je to dvoulitr – 92Kw (125Hp) s kroutícím momentem 184Nm při 3600ot/min a douvačková dvaapůlka s výkonem 115Kw (156Hp) s kroutícím momentem 223Nm taktéž při 3600ot/min. Do výbavy postupně přibývají boční airbagy a jízdní asistenty VDC (Vehicle Dynamics Control). V průběhu roku 2002 je mírně pozměněn design předních světel a výplň masky chladiče.

 

Čtvrtá generace:

Se objevuje v září roku 2003. Karoserie byla opět celá přepracovaná a je na ní jasně patrný vliv evropského šéfdesignéra Andrease Zapatinase. Dominantou přední části vozu jsou světlomety, které mají připomínat sokolí oko. Novinkou pro Subaru bylo také umístění blikačů do zpětných zrcátek. Výrazně se změnil také interiér vozu, kde přibyl u Subaru dlouho zavrhovaný palubní počítač společně s navigací a dotykovým ovládáním barevného displeje. Pohonné jednotky byly vybrány tři. Je to 2.0 o výkonu 101Kw (138Hp),187Nm při 4400ot/min., dále 2.5 s výkonem 121Kw (165Hp),226Nm při 4400ot/min. a šestiválcovým třílitrem převzatého z Outbacka o síle 180Kw (245Hp) a kroutícím momentem 297Nm při 4200ot/min. U Subaru s třílitrovými motory se také objevuje systém ovládání motoru SI-DRIVE,který optimalizuje spolupráci motoru a převodovky ve třech režimech – Inteligent, Sport a Sport Sharp. V roce 2005 přichází sportovně laděné Legacy s označením 3.0R Spec.B. U tohoto modelu se výkon motoru neměnil, ale byl podporován šestirychlostní převodovkou a sportovnějšími tlumiči od firmy Bilstein. V modelech pro rok 2006 byl vypuštěn motor s objemem 2.5 litru a dvoulitr byl posílen na 121Kw (165Hp) a maximální kroutící moment 187Nm byl k dispozici již při 3200ot/min. Poslední generace Legacy opět trochu narostla, na délku je to 4665 mm u sedana ,u kombi na 4720 mm a do šířky na 1730 mm.

To je v kostce zhruba vše o tomto výjimečném automobilu a nezbývá než se těšit co přinesou další modifikace.

9.9.2007 Als.

Spřátelené weby

ÚAMK-SubaruFanClub.cz o.s. je občanským sdružením majitelů a příznivců vozů značky Subaru ke vzájemné spolupráci, technickému poradenství a dalším činnostem zmíněným ve stanovách sdružení.

IČ: 75136678

Transparentní účet klubu 2800331712/2010