Výstavní novinky Subaru na 41. tokijském autosalonu 2009

FHI představí vývojovou studii SUBARU HYBRID TOURER, která je novým návrhem velkého cestovního vozu budoucnosti, který spojuje ekologii, jízdní výkony a vysokou úroveň bezpečnosti. Kromě toho FHI odhalí model STELLA s technologií „Plug-in“ a designem od BEAMS. Vozidlo s plně elektrickým pohonem bylo navrženo ve spolupráci s renomovaným specializovaným obchodem BEAMS, přičemž vychází z modelu Plug-in STELLA, který byl letos v létě poprvé představen v Japonsku. Společnost bude dále prezentovat speciální verzi modelu Impreza WRX STI vyladěnou tak, aby byly zdůrazněny její sportovní geny. Na autosalonu se objeví i další sériově vyráběné modely, jako např. nové Legacy. Kromě prezentace uvedených modelů pak FHI představí nejnovější bezpečnostní technologie Subaru, jako je např. pokroková technologie „EyeSight“ (dohled, zrak) používající dvojici kamer v rámci systému pro předcházení nehodám.

Tisková konference, kde vystoupí prezident Ikuo Mori, je naplánována na středu 21. října ve 12:10 na stánku Subaru (hlavní hala). 

 

STUDIE SUBARU HYBRID TOURER

 

VÝVOJOVÁ STUDIE SUBARU HYBRID TOURER

1. Koncepce

Subaru použilo to nejlepší ze své genetické výbavy, po léta zušlechťované v podobě technologie pohonu Subaru Symmetrical AWD a plochého motoru s protiběžnými písty, a spojilo ji s luxusní a vysoce kvalitní kabinou zabalenou do atraktivní karoserie ladných tvarů. Vývojová studie je ukázkou nejnovějších pokroků Subaru na poli agilní ovladatelnosti, jízdního pohodlí a špičkové bezpečnosti. Představuje vizi značky Subaru o velkém cestovním vozu budoucnosti, který díky jedinečnému systému hybridního pohonu vyniká svými ekologickými parametry.

2. Design a karoserie

(1) Exteriér

Subaru spojuje křídla s pocitem svobody a jistoty pro jízdu do dálek v každém prostředí. Aerodynamická karoserie ladných tvarů ukrývá luxusní a pohodlnou kabinu, stejně tak jako pokrokové systémy pohonu. Design je spojením lesklých otevřených ploch ze skla s pevnou a spolehlivou karoserií.

(2) Interiér

Originálním prvkem tohoto velkého cestovního vozu je design interiéru se čtveřicí nezávislých sedadel s pohodlným uspořádáním. Všichni pasažéři cestují v atmosféře vyvolávající neobyčejně silné pocity vzdušnosti a uvolnění. K tomu napomáhá filozofie návrhu orientovaná na člověka, která je základním principem návrhu vozů značky Subaru, stejně tak jako nejrůznější funkce zpříjemňující pobyt na palubě vozu.

Horní plochu přístrojové desky lze posouvat nahoru nebo dolů, a vytvořit tak optimální vnitřní prostředí pro řidiče v závislosti na jízdních podmínkách.

Přestože je vůz vybaven systémem stálého pohonu všech kol (AWD), podlaha v prostoru zadních cestujících je zcela plochá, což zvyšuje praktičnost kabiny a usnadňuje pohyb v ní.

3. Mechanická řešení

Kromě vylepšení základní technologie Subaru, jako je pohon Symmetrical AWD a plochý motor boxer s protiběžnými písty, došlo k dalším zdokonalením s cílem snížit dopady na životní prostředí a ještě zlepšit jízdní výkony i bezpečnost. Subaru zde totiž představuje pohonnou jednotku příští generace a pokrokové technologie bezpečnosti.

(1) Pohonná jednotka příští generace

Přeplňovaný zážehový motor 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva

 

Přeplňovaný zážehový motor uznávaný pro svůj mohutný zátah spolupracuje se systémem přímého vstřikování paliva, který zlepšuje spotřebu paliva, snižuje hladinu emisí a přispívá k lepšímu průběhu křivky točivého momentu i odezvě na pokyny od plynového pedálu. Tento další vývojový stupeň technologie přeplňování od Subaru vyniká svými ekologickými i výkonovými parametry.

Lineartronic (bezestupňová převodovka)

Automatická převodovka Lineartronic nejnovější generace od Subaru přichází s dalším zlepšením

spotřeby paliva i jízdních výkonů při posílení komponent spolupracujících s vysoce výkonným přeplňovaným motorem.

Systém hybridního pohonu

K dalšímu zvýšení atraktivity pohonu Symmetrical AWD přispívá jedinečný systém hybridního pohonu se dvěma elektromotory, který zahrnuje jeden elektromotor sloužící jako generátor/pohon na přední nápravě a jeden hnací elektromotor vzadu.

Při rozjezdu a při jízdě velmi malou rychlostí, kdy má spalování paliva jen malou účinnost (například při zajíždění do garáže), slouží k pohonu vozidla zadní elektromotor, zatímco výkon spalovacího motoru se nevyužívá.

K běžné jízdě slouží především spalovací motor vpředu. Přeplňovaný zážehový motor s přímým vstřikováním paliva v kombinaci s pohonem Symmetrical AWD nabízí zcela nové zážitky v duchu značky Subaru.

Při zrychlování vypomáhá spalovacímu motoru i zadní elektromotor, a ještě tak vylepšuje dynamické parametry vozu.

Pokud vůz zrychluje do kopce, dynamiku vylepšuje přední elektromotor (sloužící jinak jako generátor energie) pohánějící přední nápravu.

Ke snížení spotřeby paliva přispívá funkce vypínání spalovacího motoru při zastavení.

Nasazení vysoce výkonných lithiových akumulátorů vychází ze zkušenosti a know-how získaného při konstrukci elektromobilu Subaru Plug-in STELLA představeného letos v létě. Jedná se především o systém přesného řízení toku energií a rekuperační brzdění, jejichž výsledkem jsou výrazné pokroky ve spotřebě paliva.




Hlavní technické specifikace

Délka x šířka x výška: 4 630 x 1 890 x 1 420 mm

Typ motoru: Přeplňovaný zážehový motor 2,0 l s protiběžnými písty a přímým vstřikováním paliva

Max. výkon elektromotoru: 10 kW (vpředu) / 20 kW (vzadu)

Typ převodovky: Lineartronic

Systém pohonu: Symetrický pohon AWD se dvěma pomocnými elektromotory

 

Typ akumulátorů: Lithium-iontové

(2) Systém EyeSight + (plus)

Subaru do vozu zabudovalo svůj jedinečný systém na podporu řízení EyeSight schopný komunikace mezi vozidly navzájem, resp. mezi automobilem a vozovkou. Součástí systému EyeSight je funkce napomáhající zabránit kolizím, která pomocí jedinečné technologie snímání pomocí dvojice kamer rozpoznává nejrůznější dopravní situace. Tento systém podpory řízení příští generace nabízí vyšší úroveň bezpečnosti pro všechny cestující a představuje zásadní posun ve schopnosti detekovat případnou kolizi.

Pokrokový systém EyeSight pro rozpoznávání okolního prostředí vozidla pomocí dvojice kamer a speciálního softwaru pro zpracování obrazu ve 3D vyniká svými schopnostmi předcházení kolizím – dokáže totiž rozlišit i chodce a cyklisty v silničním provozu.

O nejrůznějších jízdních situacích, které nelze pomocí samotných kamer pokrýt, je vůz informován pomocí komunikace mezi vozidly, resp. mezi vozovkou a automobilem – tyto informace se následně synchronizují s údaji systému EyeSight s cílem dále zvýšit úroveň preventivní bezpečnosti. Systém například neustále sleduje vozidla pohybující se v mrtvém úhlu po obou stranách automobilu a radí řidiči při ovládání vozidla.

 

 

Model STELLA s technologií „Plug-in“ a designem od BEAMS (předváděcí model)

Model Subaru STELLA s technologií „Plug-in“ a designem od BEAMS je odvozeninou modelu Subaru Plug-in STELLA představeného letos v létě. Nabízí hravější design od renomovaného specializovaného obchodu BEAMS, jehož smyslem je posílit radost z používání tohoto elektromobilu. Elektromobil Subaru Plug-in STELLA spojuje čistě elektrický pohon s kompaktní a lehkou karoserií, což znamená výhody v komerčním nasazení i velmi nízké provozní náklady při každodenním dojíždění.

IMPREZA WRX STI CARBON (předváděcí model)

Model Subaru Impreza WRX CARBON vychází z provedení Subaru Impreza WRX STI A-Line s pětistupňovou automatickou převodovkou, které nabízí charakteristické jízdní výkony širšímu spektru zájemců. Prezentovaný model s karbonovou střechou vykazuje výrazné snížení hmotnosti a nižší těžiště. K ještě vyšší radosti na palubě vozu a individualizaci přispívá velurové čalounění v interiéru.

EXIGA 2.0GT s úpravou od STI (naplánováno uvedení na japonský trh)

Společnost SUBARU TECNICA INTERNATIONAL inc. (STI) zajišťující aktivity značky Subaru v oblasti motoristického sportu přichází s nejnovějším návrhem nové sedmimístné sportovní studie vycházející z velkoprostorového modelu Subaru EXIGA 2.0GT s přeplňovaným zážehovým motorem. Jemně vyladěné komponenty karoserie a podvozku přispívají k vynikající ovladatelnosti a sportovním jízdním vlastnostem. Základní provedení interiéru ve sportovní černé barvě se pyšní luxusní úpravou. Představovaný model spojuje výtečné jízdní výkony typické pro STI s vlastnostmi sedmimístné studie cestovního vozu EXIGA, a přináší tak nový pohled na vůz z kategorie velkoprostorových osobních automobilů.

Model v řezu s převodovkou Lineartronic (bezestupňová automatická převodovka) (technický exponát)

Převodovka Subaru Lineartronic nejnovější generace se poprvé představuje ve zcela nových modelech Legacy a Outback. Lineartronic je první podélně uložená bezestupňová převodovka s řetězovým rozvodem pro sériové vozy se stálým pohonem všech kol AWD, která spojuje zvýšenou účinnost přenosu energie s nekonečným počtem „stupňů“ mezi nejvyšším a nejnižším převodovým poměrem. Motor tak vždy běží v nejefektivnějším pásmu otáček, zatímco vůz s touto převodovkou se vyznačuje hladkou akcelerací, rychlou reakcí řazení a výtečnou spotřebou paliva.

 

Systém EyeSight v modelu EXIGA 2.0GT EyeSight (technický exponát)

Pokroková technika od Subaru klade nejvyšší důraz na bezpečnost za každé situace. Pokrokový bezpečnostní systém EyeSight na podporu řízení vyniká svými schopnostmi předcházení kolizím. Používá dvojici kamer a speciální software pro zpracování obrazu ve 3D, pomocí kterého dokáže rozpoznat i chodce a cyklisty v silničním provozu. Součástí tohoto systému jsou funkce, které spoléhají pouze na informace z dvojice kamer, jako je např. brzdění při hrozící kolizi nebo ochrana před nechtěným rozjezdem s automatickou převodovkou. Dále jsou zde funkce na regulaci výkonu motoru, jako je např. tempomat pracující v celém rozsahu rychlostí vozidla.Funkce systému

EyeSight

*Tempomat pro celý rozsah rychlostí

*Automatické brzdění před kolizí

*Ochrana před nechtěným rozjezdem s automatickou převodovkou

*Ochrana před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu

*Varování při odchýlení se od trajektorie

*Funkce upozorňující na pohyb vozidla vpředu

 

Spřátelené weby

ÚAMK-SubaruFanClub.cz o.s. je občanským sdružením majitelů a příznivců vozů značky Subaru ke vzájemné spolupráci, technickému poradenství a dalším činnostem zmíněným ve stanovách sdružení.

IČ: 75136678

Transparentní účet klubu 2800331712/2010