V roce 1955 se objevuje první prototyp osobního automobilu s názvem P-1, u něhož však pro nedostatek financí nedochází k sériové výrobě. O tři roky později sjíždí z výrobních pásů automobilky první Subaru s označením 360.
Počátkem šedesátých let se FHI opět věnuje i leteckému odvětví a vyvíjí turbovrtulový letoun YS-11,a následně turbínové vrtulníky.Rok 1966 je z hlediska automobilismu zajímavý tím, že Subaru předvádí jako první na světě sériově vyráběný vůz (Subaru 1000) s pohonem přední nápravy a ještě k tomu poháněný plochým motorem.
V roce 1968 FHI expanduje i do Ameriky,kde otvírá ve městě Lafayette pobočku SUBARU of America Inc. Dalším mezníkem byl rok 1972, kdy automobilka uvedla na trh vůz Leone Station Wagon 4WD, který nastolil jasný směr, jakým se bude Subaru ubírat.
Leone je principiálně postaveno na stejném základu jako dnešní modely Impreza, Forester, Legacy, Outback, Baja, Tribeca. To znamená systém pohonu všech nezávisle zavěšených kol, symetricky uspořádán v jedné horizontální linii poháněné plochým boxer-motorem. To zajišťuje nejnižší těžiště a skvělé jízdní vlastnosti.
Kvůli zvyšování produkce je roku 1986 otevírán nový závod Ta Ching MOTORS (Joint Venture) na Tchaj-Wanu.
O dva roky později je vytvořena japonská dceřiná společnost Subaru Tecnica International (STI), jejíž náplní práce je úprava sportovních vozů Subaru.
Do podvědomí evropských řidičů se Subaru dostává až počátkem devadesátých let, kdy se začínají prodávat modely Legacy a později hlavně Impreza. Velkou zásluhu na tom mají úspěchy v rallyových soutěžích, kde se Subaru třikrát stalo mistrem světa konstruktérů a třikrát mezi jednotlivci. Nebo třeba propagační akce , při níž Legacy ujelo 100 000 Km průměrnou rychlostí 225,3 Km/hod.
V roce 1999 GM kupuje 20% akcií a vzniká několik společných projektů, jako třeba Saab Aero na bázi Imprezy, nebo Opel Zafira s pohonem čtyř kol, nic z toho však nemá valného trvání a GM opět svůj balík akcií prodává.
Po nástupu nového ředitele Kyoji Takenaka roku 2001, Subaru výrazně omezuje program autobusů i kolejových vozidel a naopak se klade větší důraz na investice do produkce osobních vozů. Důkazem toho je i povolání věhlasného šéfdesignéra Andrease Zapatinase. Celkově se o koncernu Fuji Haevy Industries potažmo o společnosti Subaru dá říci, že se nikdy nebálo zavádět nové a revoluční technologie do sériové výroby a důkazem je i turbodieslový motor typu boxer, jenž byl představen na autosalonu v Ženevě 2007.
Aleš Vaněk - als