GC 1992 - 2000 WRX se poprvé představila v listopadu 1992 a měla na tu dobu neuvěřitelný výkon 240 koní při 304Nm kroutícího momentu. Byla vybavena 15 palcovými litými koly a předními a zadními vzduchem chlazenými kotoučovými brzdami s anti-lock mechanismem. Vůz vážil od 1170 do 1220 kg podle výbavy. V roce 1994 byla představena další verze, která měla méně koní (220) a nižší kroutící moment (279Nm) a zároveň vyšší hmotnost o 30 kilogramů. Zvýšení výkonu a úprava brzd přišla s modelovým rokem 1995, kdy WRX disponovala výkonem 260 koní a stejným kroutícím momentem jako v roce 1994, tj. 279 Nm.
Koncem roku 1996 jezdilo po silnicích také několik WRX v racing blue vybarvení a s přídomkem V-Limited Edition. Tyto vozy oslavovaly úspěch Subaru v seriálu WRC. Ve stejné době (1996) došlo k úpravě stylingu karoserie pro rok 1997 a výkon se zvedl na 280 koní s momentem 329 Nm. V této úpravě vydržela WRX do září 1998. Koncem roku 1998 došlo k zásadní změně v konstrukci pohonné jednotky a byl představen 2.0 Boxer Phase II. Kroutící moment se zvýšil na 338 Nm. Poslední verze této řady se představila opět v září v roce 1999 a byla v prodeji jeden rok. Jediná úprava pro tento model byly nové barevné mutace, dálkové ovládání, jiné cyklování stěračů a nová litá kola. Kromě těchto základních verzí se čas od času objevily ještě limitované edice věnované závodníkům stáje Subaru nebo tratím, kde Subaru dominovalo.
GD 2000 - 2007 V roce 2001 prodělala WRX kompletní přestavbu. Podvozek byl zpevněn a získal více než o 100% vyší torzní pevnost. Facelift přišel následně v roce 2003 a třetí upgrade v řadě pak v polovině roku 2005. V této době už WRX dostává svojí legendární a zafixovanou podobu. Výkonové parametry modelu 2001 jsou 250 koní při 333Nm dostupného kroutícího momentu. Unikátem té doby byla velmi krátká kulisa řazení umožňující sportovní pocit při jízdě i jízdu samotnou. Hmotnost vozidla byla již 1340 kg, tedy o 120 kilo více než prvního modelu. V roce 2002 byla tato verze upravena a její hmotnost vzrostla o dalších 10 kilogramů. O rok nato se u WRX upravily brzdy (4písty vpředu a dva vzadu) a byla vybavena 17 palcovými koly. Hmotnost dále vzrostla o 11 kilo na 1361 kg. V modelovém roce 2004 byla upravena převodovka a byl proveden facelift. Rok 2005 představoval možnost mít WRX ve stejném exterieru jako Sti, tj. se spojlery a zlatými koly. A titanovým Sti fofrklackem. V roce 2006 přišel estetický a motorový upgrade modelu, který byl ještě dále upraven po technické stránce (převodové poměry, podozek atp.) pro modelový rok 2007. Design pro tyto roky je především v přední části odlišný od předchozích modelů a dodává modelu větší dravost. Každopádně názory se různí a ne všichni pravověrní jej přijali. Co je ovšem největší změnou, to je nový 2.5 Boxer DOHC turbomotor přepracovaný z Forestera a dávající WRX poněkud jiný motorový ráz. Více uživatelský, ale stále ryze sportovní. Sekundární systém nasávání vzduchu přispívá k dobré činnosti systému odvodu spalin. V souladu s motorem byla také upravena převodovka a turbo a vůz získal současnou výkonovou specifikaci 230 koní a 320 Nm kroutícího momentu. Jeho potenciál je ale více než 270 koní a 420 Nm po tuningové úpravě (doporučeno Prodrive). Na okraj, jedná se o nejlepší motor roku 2006 v kategorii 2.0 -2.5 litru v anketě pořádané organizací UKIP Media and Events Automotive, sdružující motoristické časopisy ve Velké Británii. V období 2001 - 2007 se vyprodukovalo více než 20 dalších speciálních modifikací a edicí pro různé trhy na světě. Zejména se jedná o Japan SPEC, USA SPEC, GB SPEC, Asia SPEC a Evropa SPEC. Většina verzí se prodává pouze v regionech kam jsou určeny, ale občas se modely přesunují mezi dealery z místa na místo. Některé verze jsou jen revizí a upgradem, jiné využívají extra komponenty, včetně komponentů pro Sti verzi. Některé verze byly připraveny na další tuning a byly chudší (a levnější) ve výbavě. Příkladem je WRX TR Edition 2007 (TR=Tuning Ready). Obecně ale řečeno (neplatí vždy), domácí japonské modely disponují většími výkonovými specifikacemi a více rozmazlují domácího kupujícího. Následuje trh v USA a Velké Británii (Prodrive). Zbytek Evropy, včetně České Republiky, je bohužel vždy poněkud pozadu.