Základní produktovou koncepcí, na které Subaru při vývoji modelu XV stavělo, je „Urban Adventure“,
tedy „dobrodružství ve městě“. Cílem bylo vytvořit dokonalý vůz pro příjemný a aktivní pohyb po městě
bez zbytečného stresu. Subaru proto hledalo optimální způsob vyvážení spotřeby paliva a atraktivních
jízdních zážitků se stylovým a jasně rozpoznatelným designem exteriéru.
[Poznámka: Údaje uvedené v této tiskové zprávě se vztahují k verzi určené pro evropské trhy.]
Karoserie / Užitné vlastnostiInteriér vozu nabízí všem cestujícím bezkonkurenční pohodlí a prostornost na vrcholu třídy.
• XV charakterizuje extrémně velký prostor pro cestující, výtečné jízdní pohodlí a zavazadlový
prostor, který je nejen objemný, ale i dobře prakticky využitelný.
• Díky větším dveřním otvorům a vyššímu posazu cestujících se usnadnilo nastupování i
vystupování.
• K pohodlí cestujících přispívá i řada ergonomicky rozmístěných odkládacích prostor pro menší
předměty. Multifunkční displej (MFD) prakticky umístěný uprostřed horní části přístrojového
panelu napomáhá k pohodlnému řízení.
Design exteriéruDesignová koncepce „Protren“ (složenina z výrazů „profesionální nástroj“ a „trendy design“) má
symbolizovat spojení funkčnosti vozu kategorie SUV s městskou osobností.
• Bylo aplikováno nové pojetí designu „crossoveru“, které spojuje stylové a uvolněné tvary s
vysokou karoserií a obkladovými panely akcentujícími typickou funkčnost vozů kategorie SUV.
• Použité designové prvky, zahrnující i šestiúhelníkovou masku chladiče a světlomety ve tvaru
sokolího oka, poukazují na jedinečnou identitu vozů značky Subaru. K atraktivnímu a sportovnímu
vzhledu XV přispívají i nová litá kola moderního designu s obvodovou linkou připomínající
seříznutý kov.
• V rozích předního i zadního nárazníku jsou speciální hrany zlepšující aerodynamiku vozu i spotřebu
paliva.
Design interiéru
Stylový design interiéru kromě prostornosti a obecně vysoké úrovně pohodlí zaujme i kvalitou použitých
materiálů, které cestujícím potvrzují dojem z celkové kvality vozu.
• Přístrojový panel je stylisticky vyveden v horizontální podobě, která vnitřek vozu ještě opticky
zvětšuje.
• Nový luxusní interiér dokonale vyvažuje různé hmatové a emoční vlastnosti kůže, kovu a látky.
• Multifunkční displej, prakticky umístěný uprostřed horní části přístrojového panelu, zobrazuje
velmi přehlednou formou praktické informace pro řidiče i spolucestující. U vyššího stupně výbavy*1
je k dispozici velký barevný displej LCD o úhlopříčce 4,3" s rozšířenou nabídkou funkcí palubních
systémů, jako je např. ukazatel ekologické jízdy nebo informační displej vozidla napomáhající
různým způsobem při řízení vozu.
*1: výbava na přání u všech provedení
Motor a převodovkaU provedení se zážehovým motorem 1,6 l a 2,0 l najdeme motor Subaru Boxer nové generace, jehož zcela
nová konstrukce byla představena již v loňském roce. Kromě obvykle zmiňovaných výhod plochého
uspořádání s protiběžnými písty se tento motor chlubí i vylepšenou spotřebou paliva a nižší hladinou
emisí. K dalšímu snížení spotřeby paliva přispěla i nová bezestupňová převodovka Lineartronic (CVT) a
nově vyvinutý systém „Auto Start Stop“. V modelové řadě XV se nabízí i vznětový Subaru Boxer Diesel,
který byl vyvinut speciálně pro evropské trhy a pro své vlastnosti získal řadu velmi příznivých ocenění.
Motor boxer nové generace• Motor nové konstrukce používá upravený poměr vrtání/zdvihu, který je příznivější z pohledu
spotřeby paliva. Oproti předchozí generaci tohoto motoru se prodloužil zdvih, nicméně nijak se
nezvětšila celková šířka motoru. Díky delšímu zdvihu a použití systému dual AVCS*2 došlo ke
snížení emisí a současnému zlepšení točivého momentu v důležitém pásmu nízkých až středních
otáček motoru. Motor charakterizuje výtečná akcelerace a vynikající odezva s pocitem okamžité
zpětné vazby po sešlápnutí plynového pedálu, zejména v situacích, kdy je pedál sešlápnutý jen
zlehka.
*2: Aktivní řídicí systém časování ventilů
Nová bezestupňová převodovka Lineartronic
• Subaru pro nový model XV úspěšně vyvinulo novou bezestupňovou převodovku CVT,
jejíž výhodou jsou nižší produkované emise i lepší jízdní parametry vozu. Využívá přitom
charakteristické výhody samočinné řetězové převodovky s plynule měnitelným převodem (CVT –
Continuously Variable Transmission), jako je např. nízká hmotnost, kompaktní rozměry, výtečná
spotřeba paliva nebo široké odstupňování převodů.
Nový systém Auto Start Stop• Palivem šetří systém automatického vypínání motoru v situacích, kdy vůz nečinně stojí, například
při čekání na semaforech. Nový systém používá i nově vyvinutou funkci řízení označovanou jako
„change of mind control“*3 (tedy „změna názoru“), díky které se motor dokáže hladce znovu opět
spustit jen okamžik po vypnutí.
*3: provedení s převodovkou Lineartronic
Bezpečnost• Díky začlenění postranních okének do předních dveří a přesunutí vnějších zpětných zrcátek na
panely předních dveří dosáhli konstruktéři špičkového výhledu směrem vpřed při maximálním
potlačení mrtvých úhlů. Stylový profil s aerodynamičtější hranou v zadní části střechy vznikl bez
negativních dopadů na výhled vzad.
• Součástí standardní výbavy všech provedení je čelní airbag SRS pro řidiče i předního spolujezdce,
boční airbagy SRS a hlavové airbagy SRS, stejně tak jako kolenní airbag SRS pro řidiče.
• V základní výbavě všech verzí je stabilizační systém VDC (Vehicle Dynamics Control).
Konstruktéři optimalizovali načasování zásahu stabilizačního systému a vybavili tento systém řídicí
logikou, která zaručuje vysokou účinnost v kritických situacích. Součástí systému VDC je i brzdový
asistent. Uvedené řešení propůjčuje modelu XV špičkovou úroveň ochrany za rizikových situací a
zvyšuje míru jistoty za volantem.
Hlavní technické specifikace: (specifikace pro Evropu)
[Poznámka: Technické specifikace jsou pouze předběžné a mohou se změnit.]
Celková délka x šířka x výška (mm):
Rozvor (mm):
Rozchod kol vpředu/vzadu (mm):
4 450 x 1 780 x 1 570
2 645
1 525 /1 525
Minimální světlá výška (bez zatížení) (mm): 220
Počet míst: 5