Jarní klubový sraz Hynčice
Každoroční velký sraz Subaru Fan Clubu ve východní části republiky. Postupně odtávající sníh byl přímo lákadlem Foresterů a Outbacků, takže na pronajaté louce se to přímo hemžilo zájemci o vyzkoušení trvalého pohonu všech kol. Pravda, i možnosti Subaru jsou limitované, takže o zapadlé vozy rozhodně nebyla nouze. Přestože rozoraná louka není tím pravým místem pro Imprezu, Subaru Opava zde ukázalo, že není problémem ani pro nové STi sedan.
Jarní Orlické hory
Organizačně koncipováno jako každoroční minisraz, kde Quickly provádí krásami východních Čech a v koloně Subaru se projíždí zhruba 100 km trasou. Letos vedla přes řadu rozhleden a nádhernou přehradu Les Království. Přestože šlo zejména o jezdící akci, užili si i rodinní příslušníci účastníků, kteří mohli obdivovat krásy výhledu do kraje ze Zvičiny i vojenské muzeum u Chlumu.
Kurz sportovní jízdy Most
Řidičské schopnosti jsou pro rychlou a bezpečnou jízdu daleko důležitější než výkonné motory, proto catana uspořádal na polygonu Most kurz sportovní jízdy, kde jsme si mohli zdokonalit své schopnosti v krocení svých Subaru. Po řadě tréninků na asfaltových plochách došlo i na ježdění na samotném polygonu, kde díky exkluzivnímu pronájmu jsme si to mohli parádně užít. Díky nízkému počtu jezdících aut bylo na trénink hodně prostoru a spousta únikových zón.
Letní klubový sraz Kříše
Velký letní sraz na západě Čech začal prohlídkou plzeňského pivovaru, odkud jsme se pak společně přesunuli do hlavního tábořiště, kde už byl připravený bohatý catering a večerní program. Ráno se rozdali navigační mapky a cílem bylo najít hlavní místo konání, autokrosovou trať prostřednictvím jedné z nabízených cest. Převážná část účastníků zvolila romantickou variantu cesty využívající služeb ručně píchaného přívozu, což byl bezesporu zážitek nejen pro převozníka, tolik aut pohromadě tu obvykle nemá, ale i pro zúčastněné. Zejména majitelům vozů s nižším podvozkem se ještě teď orosí čelo při vzpomínce na nájezdovou rampu. Ale stálo to za to. Na samotné autokrosové trati už bylo nachystáno několik sjezdovek na offroadové ježdění a louka pro vyřádění se na kluzkém povrchu.
Závody do vrchu Záskalí
Největší akce svého druhu, za níž patří největší dík Tangovi. Uzavřená veřejná silnice v místech konání závodů do vrchu, profesionální časomíra i stánky s občerstvením. Zkrátka všechny předpoklady pro plnohodnotné závody. Přijelo na 70 aut, z nichž převážná většina byly Subaru. Cílem bylo co nejrychleji projet určený úsek v jedné ze tří kategorií - turbo motory, atmosférické motory a závodní speciály. Ranní namrzlá vozovka udělala své. Akce se bohužel neobešla bez několika karambolů, ale naštěstí všechno dobře dopadlo a odnesly to jenom plechy. Kdo nechtěl závodit, mohl se vydat na nedaleký offroad polygon, kde se dalo dosytnosti užít terénních vlastností Subaru. Zejména v pozdějších hodinách, kdy se zmrzlá zem proměnila v klouzavé bláto to už vyžadovalo notnou dávku zkušeností pro zdolání všech částí areálu.
Škola smyku
Klouzající silnice vyžadují určitou dávku řidičských zkušeností pro předcházení a zvládnutí kritických okamžiků. V bezpečí jihlavského polygonu jsme trénovali potřebné dovednosti na kyvné desce, mezi vodotrysky i kluzné zatáčce. Krom toho zde byla velká asfaltová plocha na vylepšování zručnosti, takže nechyběl slalom pozadu, otáčení v úzkém prostoru i jízda zručnosti na čas. Zároveň jsme si vyzkoušeli, jak malý rozdíl rychlosti (např. 1 km/h) může být tím rozhodujícím pro zastavení před překážkou nebo zvládnutí překážkové dráhy.
Výběr fotek najdete zde