„Na okruhu jsme zajeli devátý čas absolutně a v desítce jsme se drželi i celou další sekci přesto, že jsem
zvolil příliš tvrdé pneumatiky a ty se na zadní nápravě nedokázaly vůbec zahřát na správnou provozní
teplotu,“ popisuje začátek soutěže pražský jezdec. „Pro druhé průjezdy jsme měli naopak informaci, že
bude pršet, jeli jsme tedy na mokrých. Nicméně dešťový mrak se zastavil nad hranicí s Německem a tratě
zůstaly suché, takže jsme se opět netrefili. Nadále jsme ale figurovali na deváté příčce a na čtvrté pozici
v naší třídě 3. V podobném duchu jsme vstoupili i do sobotní etapy. Postupně jsme navíc stahovali ztrátu
na Tlusťáka a jeho speciál Super 2000, v polovině etapy jsme za ním byli zpět o necelých sedm sekund.
Poté jsme ale nasadili kola se zbrusu novými disky, a to bylo osudné. Přesně podle klasických pokynů
pneuservisu jsem po pár desítkách kilometrů zkontroloval dotažení šroubů a zjistil, že pravé zadní je
trochu povolené. Dotáhl jsem jej tedy, nicméně přesto se asi pět kilometrů před cílem rychlostní zkoušky
kolo uvolnilo. Měli jsme štěstí v neštěstí, protože se nám to přihodilo v relativné malé rychlosti, paradoxně
ale nedaleko místa, kde jsem měl před pár lety velkou havárii. Bez kola jsme pak dojeli do cíle testu,
tam jsme ale zjistili, že se ´střihly štefty´, takže ani nasazení rezervy už není možné – museli jsme tedy
odstoupit. Dostali jsme pak informaci od pořadatelů, že některý z fanoušků naše kolo našel, a tak bychom
jej chtěli poprosit, aby si jej nenechával jako suvenýr. Rádi jej s ním vyměníme za jinou trofej například
v podobě staršího ráfku a přidáme i lahvinku jako prémii, potřebovali bychom totiž zjistit přesnou příčinu,
proč nás kolo tak nečekaně opustilo…“Zklamaná byla pochopitelně i spolujezdkyně Marcela Ehlová: „Měla jsem radost z toho, že neprší a pak
hlavně druhý den i z pěkného svezení. No ale zase se to celé nějak zašmodrchalo… Ale i když jsme do
cíle nedojeli, musím pochválit klatovské pořadatele. Udělali velký kus práce a na soutěži všechno klapalo
tak, jak by vždycky mělo. Oproti předchozí soutěži ve Valašském Meziříčí to bylo jako nebe a dudy…“
Subaru Czech Rally Team se ale rychle oklepal z neúspěchu a chystá jedno velké překvapení, které
prozrazuje Vojtěch Štajf: „Už na začátku sezóny jsme naznačili, že chceme v našem týmu dát šanci i
mladé krvi. Má bývalá spolujezdkyně Petra Řiháková právě na Šumavě zúročila zkušenosti, jejichž velkou
část nasbírala u našeho týmu. Po boku nového pilota dosáhla na Klatovsku ve voze Subaru skvělého
výsledku, k němuž jí upřímně gratulujeme. Teď ale nazrál čas i k tomu, aby i za volant našeho vozu usedl
mladý talentovaný závodník. Proto se v oranžovočerných barvách na nadcházející Rally Lužické hory
představí veliký talent soutěžního sportu, Miroslav Jakeš. Dlouhodobě sledujeme jeho výsledky a věříme,
že právě on ponese prapor značky Subaru co nejvýše. Máme skvělé fanoušky, a tak si moc přejeme, aby
tak jako dosud podporují nás, fandili i naší nové akvizici!“
Karel Špaček, media team
Autorem fotografií je František Dušek, autorem fotografie jízdy bez kola je Rostislav Kutěj.